ارائه‌ی طیف وسیعی از خدمات مشاوره‌ای، پژوهشی و رتبه‌بندی

واحد مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی، به پشتوانه‌ی بیش از نیم‌قرن تجربه، در کنار رهبران کسب‌وکارها و نهادها قرار می‌گیرد تا ایشان را در شناسایی و رفع مهم‌ترین چالش‌ها و هم‌چنین بهره‌مندی از مناسب‌ترین فرصت‌ها یاری دهد. ما طیف وسیعی از خدمات به نهادهای حاکمیتی، رشته‌ـ‌صنعت‌ها، بنگاه‌های مادر، شرکت‌های تجاریِ بزرگ و متوسط و کوچک، مؤسسات، شرکت‌های نوپا و متخصصان و مدیران کشور را ارائه می‌کنیم.

کانون‌‍‌ها و مراکز ارزیابی و توسعه مدیران شایسته‌گزینی، مدیریت استعداد، جانشین‌پروری، توسعه‌ی فردی! مفاهیمی که رواج روزافزون یافته‌اند، اما تحقق‌شان دشوار می‌نماید و نیازمند شناختی درست و واقع‌بینانه از وضعیت موجودِ نیروهای سازمان است. چگونه می‌توان به چنین شناختی دست یافت؟ اگر لازم باشد ویژگی‌های افراد و گروه‌های فعال در سازمان را بررسی و ارزیابی

کانون ارزیابی مدیران حرفه‌ای دولت سازمان مدیریت صنعتی با پشتوانه بیش از 50 سال خدمات مشاوره‌‌ای و آموزشی در حوزه مدیریت، به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در طراحی و اجرای کانون ارزیابی و توسعه در کشور از سال 1381، دارای گواهینامه صلاحیت برگزاری کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه‌ای در کشور مطابق با بخشنامه 1657363 مورخ

الوین تافلر در جایی گفته بود: «شما یا خود استراتژی دارید و یا بخشی از استراتژی دیگران خواهید بود!». مدیران و سازمان‌ها ناگزیرند فرصت‌‌های محیطی و تغییرات قواعد بازی ناشی از فن‌آوری‌های جدید، نگرش‌‌های نو و روش‌‌های نوین را به‌موقع دریابند؛ هم‌چنین باید تیمی همراه، باانگیزه و دارای حس تعلق به سازمان داشته باشند تا از فرصت‌ها بهره‌مند شوند و طبق استراتژیِ سازمان آینده‌ی مطلوب را بسازند.

کانون‌‍‌ها و مراکز ارزیابی و توسعه مدیران شایسته‌گزینی، مدیریت استعداد، جانشین‌پروری، توسعه‌ی فردی! مفاهیمی که رواج روزافزون یافته‌اند، اما تحقق‌شان دشوار می‌نماید و نیازمند شناختی درست و واقع‌بینانه از وضعیت موجودِ نیروهای سازمان است. چگونه می‌توان به چنین شناختی دست یافت؟ اگر لازم باشد ویژگی‌های افراد و گروه‌های فعال در سازمان را بررسی و ارزیابی

توسعه رهبری و پرورش مدیران و رهبران توان مدیریتی سازمان‌ها بزرگ‏ترین منبع و مزیت رقابتی آن‌ها است، چرا که این مدیران و رهبران سازمان هستند که فرصت‌ها و تهدیدهای پیشِ روی سازمان را تشخیص می‌دهند، قوت‌‌ها و ضعف‌ها را می‌سنجند و در نهایت، با تصمیم‌گیریِ درست، سازمان را در مسیر موفقیت و یا شکست قرار

هر موجود زنده برای ادامه‌ی حیات به اکسیژن نیاز دارد. هر سازمان هم برای بقا و موفقیت نیازمند «پول» است، و تأمین، تضمین و برگشت پول به کالبد سازمان نیز دغدغه‌ی «بازاریابی و فروش» است. این کار نیازمند اطلاعات از درون و بیرون شرکت و نیز اطلاعات محیطی است تا تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع و درست باشد. وگرنه، نه‌تنها هزینه‌های مضاعفی ایجاد می‌شود، بلکه امکان احیا و بازیابی کسب‌وکار باارزش شما از دست می‌رود! اگر تاکنون مدیریت بازاریابی و فروش را جدی نگرفته‌اید، حیات سازمان و کسب‌وکار خود را به خطر انداخته‌اید.

«چرا، با وجود کثرت و تنوع بسیار زیاد منابع و دارایی‌ها در این سرزمین، وضعیت عمومی اقتصاد و روند توسعه‌ی کشور ما همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است؟»
این یکی از پرسش‌هایی است که طی دهه‌های اخیر ذهنیت جمعی ما ایرانیان را به‌شدت به خود مشغول کرده و بارها آن را از خود یا دیگران پرسیده‌ایم. بی‌گمان، یک پاسخ‌ بسیار جدی و مقبول به این پرسش این است که ما داشته‌ها یا دارایی‌های خود را درست مدیریت نمی‌کنیم.

الوین تافلر در جایی گفته بود: «شما یا خود استراتژی دارید و یا بخشی از استراتژی دیگران خواهید بود!». مدیران و سازمان‌ها ناگزیرند فرصت‌‌های محیطی و تغییرات قواعد بازی ناشی از فن‌آوری‌های جدید، نگرش‌‌های نو و روش‌‌های نوین را به‌موقع دریابند؛ هم‌چنین باید تیمی همراه، باانگیزه و دارای حس تعلق به سازمان داشته باشند تا از فرصت‌ها بهره‌مند شوند و طبق استراتژیِ سازمان آینده‌ی مطلوب را بسازند.

سامان‌دهی درست به ایجاد مجموعه‌ای می‌انجامد که دارای انسجام و یک‌پارچگی، سرعت تصمیم‌گیری و عمل، هم‌افزایی تیم‌های مدیریتی، هم‌سویی کسب‌وکارهای مختلف، و هم‌آهنگی واحدها و گروه‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف (داخلی، گروه هولدینگ، همکاران پیوسته، وابسته و شبکه‌ی بیرونی) است؛ و نتیجه‌ی آن تحقق استراتژی‌ها، رشد و توسعه، تولید ثروت و ارزش برای مشتریان و جامعه و دیگر ذی‌نفعان خواهد بود.

بسیاری از مدیران از مشکلات جذب نیروی متناسب با نیاز سازمان‌شان گله‌مندند، یا از ناکارآمدی فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، نظیر سیستم جبران خدمات، و یا مدیریت عملکرد، ناراضی‌اند، و اساساً شناخت توان‌مندی‎ها و ضعف‌های افراد را دشوار می‌یابند. آنان باور دارند که اگر بتوانند این مسائل را حل کنند، و افرادی با توان و انگیزه‌ی بالا در اختیار داشته باشند، حل‌کردن مشکلات عملیاتی و اجرایی کسب‌وکارشان چندان دشوار نخواهد بود.

پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور وجود دارند. پروژه‌های ملی مشهوری هم هستند که به اتمام رسیده‌اند ولی نه‌تنها مسئله را حل نکرده‌اند، بلکه خود مشکلی بر مشکلات افزوده‌اند. اگر به مدیریت پروژه توجه کافی نشود، کارها به‌درستی پیش نخواهند رفت و هیچ هدف و برنامه‌ای محقق نخواهد شد. تحقق‌نیافتنِ اهداف و برنامه‌های پروژه معضلی است فراگیر: در سطح بنگاه‌های بزرگ و کوچک و خُرد، دولتی و خصوصی، نوپا و نوآفرین، عملیاتی و تولیدی، فرآیندی و یا پروژه‌محور.

اگر مدیران و کارکنان دانش و اطلاعات درست را به‌موقع در اختیار داشته باشند، مرتکب خطاهای مجدد و دوباره‌کاری نمی‌شوند و، در ضمن، گذار از بحران‎ها و مسائل کسب‌‌وکار آسان‌تر خواهد شد. چنان سازمانی می‌تواند دیرزمانی در مسیر موفقیت و ارزش‌آفرینی پابرجا بماند و در عرصه‌ی رقابت پشت‌گرم به آموخته‌ها و دانشی باشد که نسل‌های مختلف کارکنان‌اش به یک‌دیگر انتقال داده‌اند.

«مسئولیت اجتماعی یک مزیت رقابتی استراتژیک برای شرکت‌هاست، نه یک ابزار کمک به امور خیریه ــ‌ آن‌هم از نوع مساعدت مالی!» مایکل پورتر در کتاب معروف استراتژی رقابتی تأکید می‌کند که ابعاد مسئولیت‌هایی که یک شرکت برای خود، اقتصاد، جامعه و ‌محیط‌زیست باید در نظر داشته باشد، بسیار فراتر از سرریز بخش کوچکی از درآمد و فعالیت‌ها به‌عنوان اعانه، خیریه و عام‌المنفعه است.

ساماندهی امور مالی هر سازمان از منظر چهار وجه استراتژی، ساختار، فرآیند و سیستم (روش)های مالی از وظایف اصلی مدیریت مالی است. سازمان مدیریت صنعتی در ارایه خدمات مشورتی خود به شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها، دیدگاهی را برگزیده است که به شکلی جامع و سیستمی، بر ابزارهای مدیریتی چهارگانه این وجوه و نیز سایر جنبه‌های تخصصی کسب و کار، همچون: عملیات، منابع انسانی، بازاریابی و فروش، تامین و لجستیک، فناوری اطلاعات، کیفیت و … توجه کافی داشته باشد.

دغدغه‌ی بسیاری از مدیران بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها این است که بتوانند میزان تولید کالاها و خدمات خود را بیش‌تر؛ کیفیت کالاها و خدمات تولیدی خود را بهتر؛ قیمت تولید کالاها و خدمات را پایین و سود حاصل از فعالیت‌های خود را افزایش دهند. راز موفقیت در این راه، استفاده و به‌کارگیری « نظام مدیریت بهره‌وری به صورت کامل و با روش صحیح» است. سازمان مدیریت صنعتی به عنوان متولی اجرای چرخه بهره‌وری در صنعت و بازوی اجرایی سازمان ملی بهره‌وری در این راه همکاری موثری داشته و عمل می‌نماید.

جایگاه ذی‌نفعان در حوزه‌ی توسعه‌ی پایدار حائز اهمیت است و قوانین بین‌المللی و الزام به آن برای کشورها، دولت‌ها و به‌تبع شرکت‌ها تصویب شده است. چه‌بسا، شرکت‌ها فراتر رفته و باید جایگاهی برتر برای خود ایجاد کنند، لذا، باید به زیرساخت‌های لازم چون منابع انسانی، محیط زیست و اکوسیستم منطقه‌ای و جهانی توجهی ویژه داشته باشند. در حوزه‌ی منابع‌انسانی، قوانین ملی و بین‌المللی فراوانی برای «ایمنی و بهداشت» به‌عنوان بستر رشد تدوین و انتشار یافته است.

سازمان مدیریت صنعتی بر پایه‌ی رسالت ملی خود، و نیز برای کمک به حل مسائل و مشکلات مدیریتی بنگاه‌های اقتصادی کشور، همواره درصدی از نیرو و منابع خود را در راه مطالعات اقتصادی و بررسی‌های محیط کسب‌و‌کار صرف کرده است. به این ترتیب، افزون بر مسائل و فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های تولیدی (اعم از خدماتی، صنعتی و کشاورزی)، محیط اقتصادی (و گاه اجتماعی و سیاسیِ) آن‌ها هم در گستره‌ی مطالعات کارشناسان سازمان قرار گرفته است.

سامان‌دهی درست به ایجاد مجموعه‌ای می‌انجامد که دارای انسجام و یک‌پارچگی، سرعت تصمیم‌گیری و عمل، هم‌افزایی تیم‌های مدیریتی، هم‌سویی کسب‌وکارهای مختلف، و هم‌آهنگی واحدها و گروه‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف (داخلی، گروه هولدینگ، همکاران پیوسته، وابسته و شبکه‌ی بیرونی) است؛ و نتیجه‌ی آن تحقق استراتژی‌ها، رشد و توسعه، تولید ثروت و ارزش برای مشتریان و جامعه و دیگر ذی‌نفعان خواهد بود.

آکادمی‌های پرورش و توسعه حرفه‌ای در آکادمی‌ ما بر ایجاد شبکه‌­های یادگیری و یادگیری مادام‌العمر تاکید داریم. اصول ما به‌کارگیری خرد جمعی، یادگیری تجربی، انتقال خبرگی از طریق مربی‌گری و منتورینگ، برگزاری کارگاه‌های تعاملی، هم‌آموزی، مبادله‌ای، و بسیاری دیگر از انواع فعالیت‌های پرورشی و توسعه‌ای است. آکادمی‌های سازمان در انواع حوزه‌های تخصصی و حرفه‌ای کاربرد واژه

مشاوره ارتقاء رتبه و سقف واردات بنگاه اقتصادی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری سازمان مدیریت صنعتی به عنوان مرجع تخصصی مشاوره، آموزش و تحقیق با سابقه چند ده ساله در زمینه رده‌بندی (Ranking) و رتبه‌بندی (Rating) بنگاه‌های اقتصادی، با توجه به همکاری در طراحی، توسعه و بهبود مدل رتبه‌بندی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و

نوسازی صنایع و احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در سالهای اخیر، شرکتهای زیادی به دلایل متعدد یا از چرخه ی فعالیت خارج شده اند و یا تحت زیانهای سنگین به فعالیت خود ادامه داده اند. سه عامل بازدارنده رشد و ادامه ی فعالیت شرکت شامل: عوامل داخلی، عوامل بیرونی و نقش کارآفرینان است که اخیر به

طراحی نظام جبران خدمت کارکنان اگر نظام پرداخت شرکت شما توان جبران تلاش و زحمت کارکنان‌تان را نداشته باشد، با چند مشکل روبه‌رو خواهید شد: کارکنانی بی‌انگیزه خواهید داشت که چندان اشتیاقی برای قبول مسئولیت‌های جدید ندارند و خلاقیتی در کار خود بروز نمی‌دهند. این کارکنان،‌ حتا اگر وجدان کاری خویش را حفظ کنند و

مدیریت اسناد و محتواهای دانشی در عصر فن‌آوری و نوآوری و هوش‌مندی، «دانش» از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمان‌هاست. ولی معمولاً وقتی از دانش سخن می‌گوییم چندان دقیق نمی‌دانیم که چیست و توجه‌مان را باید به چیزهایی معطوف کنیم. به زبانی ساده، هر آن‌چه در تصمیم‌گیری‌ها (گذشته، حال و آینده) استفاده می‌شود را دانش می‌نامیم، و هر

جایگاه ذی‌نفعان در حوزه‌ی توسعه‌ی پایدار حائز اهمیت است و قوانین بین‌المللی و الزام به آن برای کشورها، دولت‌ها و به‌تبع شرکت‌ها تصویب شده است. چه‌بسا، شرکت‌ها فراتر رفته و باید جایگاهی برتر برای خود ایجاد کنند، لذا، باید به زیرساخت‌های لازم چون منابع انسانی، محیط زیست و اکوسیستم منطقه‌ای و جهانی توجهی ویژه داشته باشند. در حوزه‌ی منابع‌انسانی، قوانین ملی و بین‌المللی فراوانی برای «ایمنی و بهداشت» به‌عنوان بستر رشد تدوین و انتشار یافته است.

هر موجود زنده برای ادامه‌ی حیات به اکسیژن نیاز دارد. هر سازمان هم برای بقا و موفقیت نیازمند «پول» است، و تأمین، تضمین و برگشت پول به کالبد سازمان نیز دغدغه‌ی «بازاریابی و فروش» است. این کار نیازمند اطلاعات از درون و بیرون شرکت و نیز اطلاعات محیطی است تا تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع و درست باشد. وگرنه، نه‌تنها هزینه‌های مضاعفی ایجاد می‌شود، بلکه امکان احیا و بازیابی کسب‌وکار باارزش شما از دست می‌رود! اگر تاکنون مدیریت بازاریابی و فروش را جدی نگرفته‌اید، حیات سازمان و کسب‌وکار خود را به خطر انداخته‌اید.

کانون‌‍‌ها و مراکز ارزیابی و توسعه مدیران شایسته‌گزینی، مدیریت استعداد، جانشین‌پروری، توسعه‌ی فردی! مفاهیمی که رواج روزافزون یافته‌اند، اما تحقق‌شان دشوار می‌نماید و نیازمند شناختی درست و واقع‌بینانه از وضعیت موجودِ نیروهای سازمان است. چگونه می‌توان به چنین شناختی دست یافت؟ اگر لازم باشد ویژگی‌های افراد و گروه‌های فعال در سازمان را بررسی و ارزیابی

توسعه رهبری و پرورش مدیران و رهبران توان مدیریتی سازمان‌ها بزرگ‏ترین منبع و مزیت رقابتی آن‌ها است، چرا که این مدیران و رهبران سازمان هستند که فرصت‌ها و تهدیدهای پیشِ روی سازمان را تشخیص می‌دهند، قوت‌‌ها و ضعف‌ها را می‌سنجند و در نهایت، با تصمیم‌گیریِ درست، سازمان را در مسیر موفقیت و یا شکست قرار

راه‌اندازی دپارتمان مدیریت منابع انسانی بسیاری از مدیران ارشدِ کسب‌وکارهای موفق مدیر منابع انسانی را «دست راست» خود می‎دانند و واحد مدیریت منابع انسانی را به چشم یکی از اجزای استراتژیک سازمان می‌نگرند. می‌پرسید چرا؟ چون سرمایه‎های انسانی کلیدی‎ترین عامل موفقیت و پیشرفت کسب‌و‌کارها هستند. تا وقتی که گزینش نیروها سنجیده نباشد، نیازها و انتظارات

دوره‌های پرورش ارزیاب حرفه‌ای سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین متولی و حامی بومی‌سازی کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران، آکادمی پرورش ارزیاب حرفه‌‌ای را در مسیر تحقّق شایسته‌محوری و با هدف پرورش و رتبه‌بندی ارزیابان حرفه‌­ای راه‌اندازی نموده است که از معتبرترین مراکز تایید صلاحیت ارزیابان کانون است. آکادمی پرورش ارزیاب حرفه‌­ای سازمان مدیریت صنعتی جهت

طراحی نظام مدیریت عملکرد لابد خودتان تجربه کرده‌اید که هروقت هدف سنجیده‌ای داشته‌اید و مسیر دست‌یابی به آن نیز برای‌تان روشن بوده، با سهولت بیش‌تری آن را محقق کرده‌اید. و بی‌شک این توصیه‌ی روان‌شناسانه را نیز شنیده‌اید که روزهایی که عملکرد و پیشرفت خوبی در برنامه‌هاتان و اجرای کارهاتان دارید، به خود پاداش دهید و

طبقه‌بندی مشاغل رویکرد عقلایی به مزد و تضمین پرداخت مزد برابر و مناسب در قبال کار برابر و در شرایط یکسان، رابطه‌ای صحیح میان نیروی کار و کارفرما ایجاد می‌کند. اگر افراد به‌طور دقیق به وظایف و مسئولیت‌های خود و نقش‌های سازمانی آگاه نباشند، هم‌سویی و هم‌دلی و مشارکت شکل نمی‌گیرد. با انتظام محیط کار

طراحی نظام جبران خدمت کارکنان اگر نظام پرداخت شرکت شما توان جبران تلاش و زحمت کارکنان‌تان را نداشته باشد، با چند مشکل روبه‌رو خواهید شد: کارکنانی بی‌انگیزه خواهید داشت که چندان اشتیاقی برای قبول مسئولیت‌های جدید ندارند و خلاقیتی در کار خود بروز نمی‌دهند. این کارکنان،‌ حتا اگر وجدان کاری خویش را حفظ کنند و

«مسئولیت اجتماعی یک مزیت رقابتی استراتژیک برای شرکت‌هاست، نه یک ابزار کمک به امور خیریه ــ‌ آن‌هم از نوع مساعدت مالی!» مایکل پورتر در کتاب معروف استراتژی رقابتی تأکید می‌کند که ابعاد مسئولیت‌هایی که یک شرکت برای خود، اقتصاد، جامعه و ‌محیط‌زیست باید در نظر داشته باشد، بسیار فراتر از سرریز بخش کوچکی از درآمد و فعالیت‌ها به‌عنوان اعانه، خیریه و عام‌المنفعه است.

ساماندهی امور مالی هر سازمان از منظر چهار وجه استراتژی، ساختار، فرآیند و سیستم (روش)های مالی از وظایف اصلی مدیریت مالی است. سازمان مدیریت صنعتی در ارایه خدمات مشورتی خود به شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها، دیدگاهی را برگزیده است که به شکلی جامع و سیستمی، بر ابزارهای مدیریتی چهارگانه این وجوه و نیز سایر جنبه‌های تخصصی کسب و کار، همچون: عملیات، منابع انسانی، بازاریابی و فروش، تامین و لجستیک، فناوری اطلاعات، کیفیت و … توجه کافی داشته باشد.

پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور وجود دارند. پروژه‌های ملی مشهوری هم هستند که به اتمام رسیده‌اند ولی نه‌تنها مسئله را حل نکرده‌اند، بلکه خود مشکلی بر مشکلات افزوده‌اند. اگر به مدیریت پروژه توجه کافی نشود، کارها به‌درستی پیش نخواهند رفت و هیچ هدف و برنامه‌ای محقق نخواهد شد. تحقق‌نیافتنِ اهداف و برنامه‌های پروژه معضلی است فراگیر: در سطح بنگاه‌های بزرگ و کوچک و خُرد، دولتی و خصوصی، نوپا و نوآفرین، عملیاتی و تولیدی، فرآیندی و یا پروژه‌محور.

مشاوره‌ برای حضور در جوایز مدیریت دانش وقتی سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند در جوایز ملی و بین‌المللیِ مدیریت دانش شرکت کنند، این هدف‌گذاری خود مولد انگیزه و تحرک بیش‌تر در شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود. هنگام حضور در جوایز، ضمن ارزیابی وضعیت موجود، بخش‌های بهبودپذیر در مدیریت دانش نیز مشخص می‌شود. بدین‌ترتیب، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند، با

مدیریت اسناد و محتواهای دانشی در عصر فن‌آوری و نوآوری و هوش‌مندی، «دانش» از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمان‌هاست. ولی معمولاً وقتی از دانش سخن می‌گوییم چندان دقیق نمی‌دانیم که چیست و توجه‌مان را باید به چیزهایی معطوف کنیم. به زبانی ساده، هر آن‌چه در تصمیم‌گیری‌ها (گذشته، حال و آینده) استفاده می‌شود را دانش می‌نامیم، و هر

توسعه‌ی ساختار سازمانی مبتنی بر استقرار نظام مدیریت دانش هر دستگاهی به یک چارچوب برپادارنده نیاز دارد: بدن به استخوان‌بندی، سازه به اسکلت فلزی/بتونی، و نهالِ بالنده‌ی درخت به قیم‌گذاری. بدین قرار، یکی از ارکان ایجاد و استقرار مدیریت دانش نیز وجود متولی مدیریت دانش است. با توسعه‌ی فرآیندهای مدیریت دانش در سازمان‌ها، مدیران تصمیم

آمادگی‌سنجی برای استقرار و توسعه‌ی مدیریت دانش امروزه پیاده‌سازی «مدیریت دانش» امری ضروری برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی به شمار می‌آید که پا در عرصه‌ی رقابت می‌گذارند. درست است که برخی سازمان‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی دانش و پیاده‌سازی مدیریت دانش در سطوح متفاوت سرمایه‌گذاری کرده و موفق بوده‌اند، اما سازمان‌های بسیاری نیز با شکست مواجه شده‌اند.

طراحی نظام مدیریت عملکرد لابد خودتان تجربه کرده‌اید که هروقت هدف سنجیده‌ای داشته‌اید و مسیر دست‌یابی به آن نیز برای‌تان روشن بوده، با سهولت بیش‌تری آن را محقق کرده‌اید. و بی‌شک این توصیه‌ی روان‌شناسانه را نیز شنیده‌اید که روزهایی که عملکرد و پیشرفت خوبی در برنامه‌هاتان و اجرای کارهاتان دارید، به خود پاداش دهید و

نوسازی صنایع و احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در سالهای اخیر، شرکتهای زیادی به دلایل متعدد یا از چرخه ی فعالیت خارج شده اند و یا تحت زیانهای سنگین به فعالیت خود ادامه داده اند. سه عامل بازدارنده رشد و ادامه ی فعالیت شرکت شامل: عوامل داخلی، عوامل بیرونی و نقش کارآفرینان است که اخیر به

ما طیف وسیعی از خدمات را به نهادهای حاکمیتی، رشته‌ـ‌صنعت‌ها، بنگاه‌های مادر، شرکت‌های تجاریِ بزرگ و متوسط و کوچک، مؤسسات، شرکت‌های نوپا و متخصصان و مدیران کشور و در اشکال زیر ارائه می‌کنیم:

  • «مشاوره‌ی مادر» در فرآیند اجرای طرح‌های کلان مشاوره و پژوهشی به‌دست کارفرمایا؛
  • ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی بالینی در فرآیندها و عملیات اجراییِ کارفرما؛
  • ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای در کلینیک مشاوره‌ی سازمان مدیریت صنعتی؛
  • طراحی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاربردیِ دارای اثرات بهبود سریع در عملکرد کارفرمایان؛
  • نظارت بر اجرای طرح‌های مشاوره‌ای، پژوهشی و اجرایی؛
  • عارضه‌یابی و حساب‌رسی (برای نمونه، در کشف مسائل محوری، یافتن گلوگاه‌ها و روان‌سازی عملیات)؛
  • طراحی، اجرا و ارائه‌ی مستقیم راهکارهای مبتنی بر حل مسئله در حوزه‌ی مشاوره مدیریت (ساختار، نظام‌های عملیاتی و …)؛
  • انجام پژوهش‌های کتاب‌خانه‌ای و میدانی، تولید دانش و ثبت تجربه‌های داخلی و بومی؛
  • انجام طرح‌های پژوهشی (بازار و محیط کسب‌وکار، حوزه‌ی صنعت، حوزه‌ی اجتماعی‌ـ‌فرهنگی، و حوزه‌ی سیاست‌گذاری).

محتوای آکارئون

محتوای آکارئون

به دنبال حل مسائل سازمان خود هستید؟