معرفی حوزهی خدمت مدیریت بازاریابی و فروش
هر موجود زنده برای ادامهی حیات به اکسیژن نیاز دارد. هر سازمان هم برای بقا و موفقیت نیازمند «پول» است، و تأمین، تضمین و برگشت پول به کالبد سازمان نیز دغدغهی «بازاریابی و فروش» است. این کار نیازمند اطلاعات از درون و بیرون شرکت و نیز اطلاعات محیطی است تا تصمیمگیریها بهموقع و درست باشد. وگرنه، نهتنها هزینههای مضاعفی ایجاد میشود، بلکه امکان احیا و بازیابی کسبوکار باارزش شما از دست میرود!
اگر تاکنون مدیریت بازاریابی و فروش را جدی نگرفتهاید، حیات سازمان و کسبوکار خود را به خطر انداختهاید.
حال با دو پرسش مهم روبهروییم: چگونه محصول مشتریپسند تولید کنیم و با چه ویژگیهایی آن را طراحی و روانه بازار کنیم؟ و چطور محصول آماده را با مناسبترین قیمتگذاری و روشهای عرضه و ذائقهسازی به پول تبدیل کنیم؟ پاسخ موضوع اول (یعنی شناخت رقبا، انتخاب مشتری، نیازهای مشتری و شناخت رفتار خریدار) در کار «بازاریابی» حاصل میشود. پاسخ موضوع دوم (یعنی معرفی محصول، اقناع مشتری، شکلدهی ذائقهی مشتری، عرضهی محصول و دریافت مابهازای مالی و غیرمالی، ایجاد وفاداری و خدمات پس از فروش، خدمات جانبی و ارزش افزوده) در کار «فروش» به دست میآید.
اگر سازمان شما با مشکل موجودیِ زیاد کالا در انبار مواجه است یا در قیمتگذاری محصول مسئله وجود دارد؛ اگر نمیدانید چگونه محصول خود را معرفی کنید و مشتریان را به خرید ترغیب و مجاب کنید؛ اگر شرایط رقابت دشوار است و فروختن کالا سخت شده و برای تصمیمگیری، برنامهریزی و اقدام تحت فشار هستید؛ و اگر نمیدانید چگونه باید با مشتری ارتباط بگیرید و آن را حفظ و توسعه دهید و …، مشاوران ما میتوانند متناسبترین و کارسازترین راهکارهای عملیاتی را برای حل مسائل شما تدارک ببینند.
ما چگونه شما را راهنمایی میکنیم؟


ما در ارائهی مشاورهی مدیریت بازاریابی و فروش، کمک میکنیم تا ابتدا مسائل و الزامات مختص شما شناخته شود و به شناخت درستتری از مشکلات خود و علل آنها برسید. در این راه، بسته به شرایط زیر نوع مشاورهی ما متفاوت است:
شرایط نوع اول. میدانید که حال کسبوکارتان خوب نیست و عارضه و آسیبی وجود دارد ولی علت موجد آن و درنتیجه راه درمان را نمیدانید، و یا به راهکارهای نگاشته در کتابها و مقالات اطمینان ندارید و آن را مناسب شرایط خود نمیدانید، یا نمیدانید از کجا و چگونه باید شروع کرد و چگونه باید الزامات و پینیازها را فراهم آورد و گام اول را برداشت.
ما میتوانیم بهترین راهکارها را ارائه کنیم و دغدغهتان را بهنحوی شایسته و تضمینی برطرف کنیم.
شرایط نوع دوم. سازمانی نوپا هستید که در گذر به مرحلهی رشد و بلوغ قرار دارید و به مسائل حوزهی بازاریابی و فروش و رشد و رقابت شدید آن تسلط ندارید، یا فشارهای ناشی از تصمیمات سریع و پراکنده را تجربه کردهاید و نتوانستهاید اقدامی مؤثر برای آن انجام دهید؛ یا سازمانی هستید که نظامات تأثیرگذار و تأثیرپذیر از بازاریابی و فروش یکپارچگی و همآهنگی ندارند؛ ایبسا افراد و جزایری گسسته در سازمان دارید که بهجای همافزایی در تعارض و تنافر و جنگ با یکدیگرند و انسجام در حال تضعیف است.
ما با طراحی و ایجاد راهحلهای اختصاصی برای شما (با تعریف استراتژی و اهداف و برنامهها، تعریف فرآیندهای مؤثر و عملیاتی، ایجاد همافزایی بینتیمی و انسجام کاری برای دستیابی به اهداف مشترک؛ آموزش و توانمندسازی تیم بازاریابی و فروش؛ جذب و توانمندسازی تیم جدید) کمک میکنیم تا از فرصتهای پیشِ رو استفاده ببرید و به بلوغ و تکامل و شرایط فروش بهتر دست یابید.
شرایط نوع سوم. کسبوکار شما به سلامت در حال رشد و حرکت است، ولی میخواهید پای در صنایع ناهمگن و در سایر حوزههای تخصصی بگذارید و سودآوری و حقوق صاحبان سهام را افزایش دهید.
ما از طریق تحقیقات بازار، مدل کسبوکار و استراتژیهای بازاریابی و فروش، ارزیابی عملکرد این حوزه، و جذب نیروها، به تحقق این اهداف کمک میکنیم.
وظیفهی مشتری نیست که شما را به خاطر بسپارد، این مسئولیت شماست که به او فرصتی برای فراموش کردن خود ندهید.
نگرش ما در حوزهی بازاریابی و فروش
نگاه ما به مسائل بازاریابی از نوع «حل مسئله» است. پس، لازم است که با مشارکت شما راهکارهای متناسب با مسئله را طراحی و ارائه کنیم.
نگاه ما به حل مسئله کاربردی و عملی است، نه تئوریک. راهحل باید طوری باشد که خود مشتری (با شرایطی که دارد) بتواند آن را پیاده کند.
حوزهی بازاریابی و فروش با تمامی حوزههای درونی در تعامل است و این را باید هنگام یافتن راهحلها در نظر داشت.
شرایط محیطی (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و …) حوزهی بازاریابی و فروش را مستقیم و بهشدت تحت تأثیر قرار میدهد و باید در راهحلیابی در نظر گرفته شوند.
مسیر چارهاندیشی و راهحلیابی باید با حضور و مشارکت فعال کارفرما طی شود. تعهد و مشارکت و درگیر شدن تیم مدیریتی، و کارشناسان و کارکنان کارفرما، از ضروریات این کار است.
معتقدیم نمیتوان با طراحیِ از قبل و محصول آمادهی نامنعطف به جنگ پیچیدگیهای بازاریابی و فروش رفت. پس، باید از گنجینهی تجربیات گذشته و آموختهها برخوردار بود، بر تحقیقات ملی و بینالمللی تسلط داشت و بسته به نیاز کارفرما از آنها استفاده کرد تا راهکارهایی مناسب، بهینه و عملیاتی را کشف و پیادهسازی کرد.
مسئلهیابی و زیربناهای مدیریت بازاریابی و فروش
ممیزی بازاریابی و فروش (عارضهیابی)؛
تدوین استراتژیها و روشهای قیمتگذاری، مدیریت کالا و خدمت، توزیع، تبلیغاتی و ترفیع و ترویج؛
تدوین و طراحی برنامه بازاریابی؛
مدیریت برند و برندآفرینی؛
تحقیقات بازار و بررسی بازارهای داخلی و خارجی؛
بازاریابی حوزههای صنعت و بخشهای صنعتی؛
بازاریابی خدمات
بازاریابی صنعتی
بازاریابی صادراتی
بازاریابی و فروش مبتنی بر تحول دیجیتال.
نظامها و فرآیندهای مدیریت بازاریابی و فروش
راهاندازی ساختار و سازماندهی فعالیتهای واحد بازاریابی، تقویت نیروها و تیم بازاریابی:
راهاندازی ساختار واحد فروش، تیمسازی و مدیریت عملکرد تیم؛
طراحی نظامهای مدیریت و برنامهریزی فروش؛
طراحی نظامهای مدیریت و برنامهریزی بازاریابی؛
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)؛
باشگاه مشتریان؛
تحقیقات بازاریابی شرکت پاک تلیسه
مدیریت ارتباطات با مشتریان CRM شرکت سیمان خوزستان
توانمندسازی بازاریابی و فروش شرکت آجرهای ماندگار سهیل
تحقیق بازار بستهبندی ایران همکاری با شرکت مشاورهای رولند برگر
مطالعه و تحلیل بازار خودروهای لوکس خارجی در تهران گروه صنعتی آرتا
طراحی و تدوین استراتژیهای بازاریابی (به شیوه Action Learning) گروه پاترون
توانمندسازی در حوزه بازار و فروش شرکت پارس آژیراک
مطالعه کانال توزیع شرکت سیمان داراب
توانمندسازی بازاریابی و فروش صنایع فلزی مازند
تدوین برنامه بازاریابی شرکت مبین آزما طب
توسعه سیستم بازاریابی و فروش شرکت اسپیلت
آسیبشناسی شرکت بازارگستر پگاه
تدوین استراتژی بازاریابی و فروش مرغک
تدوین استراتژی بازاریابی شرکت پلی اکریل
مطالعه بازار مس و آلومینیوم سدید
توسعه و تقویت واحد مهندسی فروش و بازاریابی دمیرچی
ممیزی بازاریابی و فروش شرکت رز گاز کاشان
تحقیق بازار ایران همکاری با شرکت مشاورهای فرگوسن
برنامهریزی استراتژیک بازاریابی و فروش شرکت پارس آژیراک
توانمندسازی واحد فروش و بازاریابی شرکت آریا ایده آبان
تعیین نیازهای آموزشی فروشندگان پخش رازی
طراحی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان اداره کل خدمات مشتریان شرکت همراه اول
تعریف مشتریان هدف و جایگاهیابی برندهای ژاکول و لیکول کیمیاگران لیا
ارائه خدمات مشاورهای طراحی فرآیند سنجش و پایش مستمر رضایت مشتریان شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش
ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه تحقیقات بازاریابی خدمات دستگاههای کارتخوان
برنامه ریزی یکپارچه زنجیره ارزش و کانالهای توزیع شرکت ماگنولیا
تعیین تعرفه مناسب خودرو سواری
تجزیه و تحلیل محیط رقابتی شرکت باطری نیرو
ارائه مشاورههای کلینیکی حوزه بازاریابی و فروش به بسیاری از شرکتهای خرد، کوچک و متوسط
برای مشورت با مشاوران حرفهای مدیریتومشاوران مجرب کسبوکارِ «سازمان مدیریت صنعتی» در تهران و یا نمایندگیهای استانی با ما تماس بگیرید، یا درخواست خود را آنلاین ارسال کنید.






برخی مشتریان سازمان در حوزه مدیریت منابعانسانی














































































































































































































جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.


فرزاد حقیقیراد


امیر بختایی

