مشاوره در حوزه‌ی مدیریت بازاریابی و فروش

مشاوره بازاریابی و فروش

موفق ترین سازمان‌ها در زمینه بازایابی و فروش برروی مشتریان خود متمرکز می‌شوند. چنین سازمان‌هایی به تحلیل داده¬ها، چابک‌سازی فرایندها و ایجاد فرهنگ یادگیری توجه ویژه دارند و سعی می‌کنند هرچه بیشتر به سمت رفع نیازهای تک تک مشتریان و خلق یک تجربه شخصی برای آنها حرکت کنند. دستیابی به چنین اهدافی نیازمند تغییر و تحول سازمانی است.

ما به شما کمک می­کنیم تا چنین تحولی را لمس کنید.

شرکت‌های موفق فقط در مورد “تجربه مشتری” شعار نمی‌دهند بلکه اولویت آنها نتیجه اثربخش و رضایتی است که مشتری از سفر با آنها تجربه می‌کند. شرکت‌های موفق چالش ها را سهل و روان می‌کنند. بدین ترتیب که خدمات و استراتژی بازاریابی و فروش را به نحوی به مورد اجرا می‌گذارند که ارائه محصولات و خدمات به مشتریان آسان، راحت و در جهت رفع نیازهای آنها باشد.
سازمان‌ها با روش‌های قدیمی، سنتی و غیراستراتژیک نمی‌توانند به چنین یکپارچگی در امر بازاریابی و فروش و در نهایت به رشد سازمانی چشمگیری که به دنبال آن هستند، دست یابند. آن‌‍چه که آنها نیاز دارند پارادایم جدیدی است که بتواند فعالیت¬های مختلف بازاریابی و فروش را یکپارچه و هماهنگ کند. چنین پارادایمی نیازمند درک عمیقی از بازار، مشتریان و رقباست تا بتواند سازمان را قادر به کسب تجربیات جدید کرده و باعث رشد سریع آن شود.
ما به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا با انجام تحقیقات بازاریابی، برنامه ریزی، اجرا و کنترل، تقاضا را اداره و سرپرستی کنند. هم چنین بتوانند در چارچوب برنامه ریزی بازاریابی، در مورد بازارهای هدف، جایگاه یابی در بازار، تولید کالای جدید، قیمت گذاری، کانال های توزیع کالا، ارتباطات و تبلیغات پیشبردی تصمیم گیری کنند.
در این مسیر سازمان‌ها و شرکت‌ها قادر خواهند بود توانمندی‌های فنی و انسانی، فرآیندها، وظایف سازمانی و فرهنگ سازمانی خود را نیز ارتقا دهند. این امر سبب می‌شود تا بخش بازاریابی و فروش شرکت‌ها داده محور و چابک‌تر شود.
شرکت‌های موفق به دنبال ارائه راه حل برای یک مسئله نیستند بلکه شالوده‌های رشد و تعالی را پایه ریزی می‌کنند.
ما به شما در پایه‌ریزی چنین شالوده‌ای کمک می‌کنیم.

روش‌هایی که ما می‌توانیم بازاریابی و فروش شما را متحول کنیم:

ارتقای رهبران بازاریابی

در دنیای امروز، رهبران بازاریابی با محیطی روبرو هستند که دائماً در حال تغییر و دگرگونی بوده، و با نااطمینانی و نوآوری همراه است. ما به رهبران بازاریابی کمک می­کنیم تا در چنین محیطی، با اطمینان مسیر رشدی پایدار را برای سازمان خود پیش بگیرند.

شناسایی نیازها و توقعات مشتریان

شرکت­ها می­بایست نیازها و توفعات مشتریان امروزی خود را مورد شناسایی قرار دهند تا بتوانند برای آنها خلق ارزش کرده و تجربه­ی مطلوب و خوشایند خرید را برایشان فراهم آورند. بدین ترتیب است که سازمان­ها قادر خواهند بود این آگاهی را به مزیت رقابتی تبدیل کنند.

ما به سازمان­ها کمک می­کنیم تا اطلاعات و داده­های مربوط به مشتریان را اولویت بندی کنند و بدین ترتیب بتوانند دلایل نارضایتی مشتریان را شناسایی کنند، قیمت­ها را بهینه کرده و بهترین استراتژی­های بازاریابی را تدوین و به اجرا بگذارند.

بازاریابی دیجیتال (دیمارک)

ظهور کانال­های جدید بازاریابی در فضای مجازی تغییرات بنیادینی در رفتار و انتظارات مصرف کنندگان بوجود آورده است. مشاوران ما با ارائه راهکارهای تحول دیجیتال (Digital Transformation) سازمان­ها را قادر خواهند ساخت تا نیازهای مشتریان خود را پیش بینی کنند و بهتر وبیشتر به آنها پاسخ دهند.

فروش دیجیتال

ایجاد تعادل میان راهکارهای نوین نفوذ در بازارهای امروزی و روش­های سنتی فروش، کلید موفقیت در فروش دیجیتال است. ما به سازمان­ها کمک می­کنیم تا اثرپذیری استراتژی­های بازاریابی و فروش دیجیتال خود را با استفاده از مدل­های مبتنی بر داده­ها افزایش دهند.

توانمندسازی بخش بازاریابی و فروش

بخش بازاریابی مسئول پاسخگویی و واکنش سریع به شرایط متغیر و پرآشوب بازار است که این امر وظیفه رهبران بازاریابی را پیچیده و سخت کرده است. ما به سازمان­ها کمک می­کنیم تا درزمینه توانمندسازی بخش بازاریابی خود سرمایه­گذاری کنند. این سرمایه­گذاری تنها با آموزش، ایجاد و نهادینه­سازی باور مدیران به اصلاحات سریع و مستمر و متناسب با نیازهای بازار به حقیقت خواهد پیوست.

تدوین استراتژی شبکه‌­های فروش

در دنیای امروز، مشتریان به سرعت در حال یادگیری روش­های جدید کسب اطلاعات در مورد محصولات، نحوه خرید و نیز تخفیف هایی هستند که عرضه­کنندگان مختلف برای خرید آنها پیشنهاد می­کنند. ما به سازمان ها و شرکت ها این امکان را می­دهیم تا استراتژی­های ورود به بازر (Go-To-Market Strategies) را با بهره­گیری از ابزارها، داده­ها و تحلیل­های به­روز متحول سازند و فعالیت­های بازاریابی را همسو و هماهنگ با استراتژی­های بازاریابی و فروش خود کنند.

مسئله‌یابی و زیربناهای مدیریت بازاریابی و فروش

ممیزی بازاریابی و فروش (عارضه‌یابی)؛

تدوین استراتژی‌ها و روش‌های قیمت‌گذاری، مدیریت کالا و خدمت، توزیع، تبلیغاتی و ترفیع و ترویج؛

تدوین و طراحی برنامه بازاریابی؛

مدیریت برند و برندآفرینی؛

تحقیقات بازار و بررسی بازارهای داخلی و خارجی؛

بازاریابی حوزه‌های صنعت و بخش‌های صنعتی؛

بازاریابی خدمات

بازاریابی صنعتی

بازاریابی صادراتی

بازاریابی و فروش مبتنی بر تحول دیجیتال.

نظام‎ها و فرآیندهای مدیریت بازاریابی و فروش

راه‌اندازی ساختار و سازمان‌دهی فعالیت‌های واحد بازاریابی، تقویت نیروها و تیم بازاریابی:

راه‌اندازی ساختار واحد فروش، تیم‌سازی و مدیریت عملکرد تیم؛

طراحی نظام‌های مدیریت و برنامه‌ریزی فروش؛

طراحی نظام‌های مدیریت و برنامه‌ریزی بازاریابی؛

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)؛

باشگاه مشتریان؛

تحقیقات بازاریابی شرکت پاک تلیسه

مدیریت ارتباطات با مشتریان CRM شرکت سیمان خوزستان

توانمندسازی بازاریابی و فروش شرکت آجرهای ماندگار سهیل

تحقیق بازار بسته‌بندی ایران همکاری با شرکت مشاوره‌ای رولند برگر

مطالعه و تحلیل بازار خودروهای لوکس خارجی در تهران گروه صنعتی آرتا

طراحی و تدوین استراتژی‌های بازاریابی (به شیوه Action Learning) گروه پاترون

توانمندسازی در حوزه بازار و فروش شرکت پارس آژیراک

مطالعه کانال توزیع شرکت سیمان داراب

توانمندسازی بازاریابی و فروش صنایع فلزی مازند

تدوین برنامه بازاریابی شرکت مبین آزما طب

توسعه سیستم بازاریابی و فروش شرکت اسپیلت

آسیب‌شناسی شرکت بازارگستر پگاه

تدوین استراتژی بازاریابی و فروش مرغک

تدوین استراتژی بازاریابی شرکت پلی اکریل

مطالعه بازار مس و آلومینیوم سدید

توسعه و تقویت واحد مهندسی فروش و بازاریابی دمیرچی

ممیزی بازاریابی و فروش شرکت رز گاز کاشان

تحقیق بازار ایران همکاری با شرکت مشاوره‌ای فرگوسن

برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی و فروش شرکت پارس آژیراک

توانمندسازی واحد فروش و بازاریابی شرکت آریا ایده آبان

تعیین نیازهای آموزشی فروشندگان پخش رازی

طراحی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان اداره کل خدمات مشتریان شرکت همراه اول

تعریف مشتریان هدف و جایگاه‌یابی برندهای ژاکول و لیکول کیمیاگران لیا

ارائه خدمات مشاوره‌ای طراحی فرآیند سنجش و پایش مستمر رضایت مشتریان شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش

ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه تحقیقات بازاریابی خدمات دستگاههای کارتخوان

برنامه ریزی یکپارچه زنجیره ارزش و کانال‌های توزیع شرکت ماگنولیا

تعیین تعرفه مناسب خودرو سواری

تجزیه و تحلیل محیط رقابتی شرکت باطری نیرو

ارائه مشاوره‌های کلینیکی حوزه بازاریابی و فروش به بسیاری از شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط

برخی مشتریان سازمان در حوزه بازاریابی و فروش

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

همایون نسیمی
مشاور ارشد وابسته
چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم؟

برای مشورت با مشاوران حرفه‌ای مدیریت‌ومشاوران مجرب کسب‌وکارِ «سازمان مدیریت صنعتی» در تهران و یا نمایندگی‌های استانی با ما تماس بگیرید، یا درخواست خود را آن‌لاین ارسال کنید.