با عنایت به سیاست‌های کلان وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه مراجع قانونی ذی‌ربط و در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه شرکت‌های عضو بورس و فرابورس (و به مرور تمامی اشخاص) مکلف هستند صورت‌حساب‌های خود را به صورت الکترونیکی صادر نموده و برخط به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند.

آموزش و مشاوره استقرار قانون پایانه‌های فروشگاهی در شرکت‌ها

سامانه صدور الکترونیکی صورتحساب و ارسال بر خط به سامانه مودیان

به منظور کمک به شرکت‌ها برای تحقق تحقق آموزش و مشاوره استقرار سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی، سازمان مدیریت صنعتی با پشتوانه ۶۰ سال نقش موثر در توسعه ظرفیت مدیریت کشور و تحول و به‌سازی سازمان‌ها و شرکت‌ها، اقدام به تعریف بسته خدمات آموزش و مشاوره برای ” استقرار سامانه صدور و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی اختصاصی شرکت‌ها” نموده است. 

بسته خدمات آموزش و مشاوره پیشنهادی به مدیران مالی، مدیران ارشد و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها برای اخذ تصمیم به‌موقع و انتخاب مناسب‌ترین راهکار کمک می‌نماید.

کمک به شرکت‌ها برای انجام تکالیف قانونی

انجام تکالیف جدید قانونی با ایجاد ساز و کارها و استقرار سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال برخط به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی میسر است و سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در این حوزه می‌تواند با ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به تحقق این تکلیف در شرکت‌ها کمک نماید. سامانه پیشنهادی این سازمان شامل سه جزء پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و سامانه مرکزی است، که قابلیت ارتباط، تعامل و همکاری با سایر سامانه‌های کسب و کار یا سامانه‌های اطلاعاتی کشور را دارد و می‌تواند به عنوان سوئیچ مالیاتی ایفای نقش نماید. از طرفی، با وجود تنوع در معماری و پلت‌فرم می‌تواند انواع نیازها و انتظارات را در طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تا موسسات و گروه‌های کوچک پاسخ دهد.

همچنین، تیم مشاوران سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند به شرکت‌ها بابت موضوع طبقه‌بندی پرونده‌ها به لحاظ ریسک عدم تطابق با واقعیت و شناسایی و معرفی مودیان کم‌ریسک، ریسک متوسط و پر ریسک که تبعات خود را برای شرکت‌ها در پی خواهد داشت کمک شایانی بنماید و همچنین، در جهت کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی و تبعات و اثرات جانبی ناشی از تغییر قوانین موثر باشد.

بسته پیشنهادی آموزش، مشاوره و استقرار زیرساخت وسامانه‌های کمکی

بسته آموزش و مشاوره به صورت فشرده، با هدف کمک به استقرار صحیح و سریع سامانه فوق‌الذکر و تطبیق فرآیندهای صدور صورتحساب الکترونیکی مطابق الزامات و اسناد پورتال مالیاتی کشور طراحی گردیده است. نکته قابل توجه اینکه کل فرآیند از زمان آموزش و مشاوره تا استقرار کامل زیرساخت نرم‌افزاری جامع شامل: زیرساخت‌ها، ابزارها و سامانه‌های کمکی موردنیاز حداکثر 10 روز خواهد بود. این بسته خدماتی با ارائه سرفصل‌های دانشی- آموزشی با موضوع تشریح قوانین ذی‌ربط و تکالیف شرکت‌ها و مشاوره استقرار زیرساخت‌ها و سامانه‌های موردنیاز برای صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال برخط به سامانه مودیان پاسخی به اضطراب و اضطرار شرکت‌ها در مقابل تکالیف قانونی جدید از شرکت‌های بورسی و فرابورسی و در آینده نزدیک تمامی اشخاص و شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک است.

مزیت بسته‌های آموزشی

  • استفاده از اساتید متخصص در حوزه قوانین مالیاتی جدید
  • تعریف استراتژی انطباق مالیاتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای مرتبط
  • استفاده از مشاوران و خبرگان تدوین‌گر قوانین، آیین‌نامه‌ها و مصوبات و بخشنامه‌های حوزه مالیات
  • ارائه کارگاه عملیاتی برای آموزش کامل و آشنایی شرکت‌ها و شرکت‌کنندگان با راهکارهای نهایی موردنیاز متناسب با ظرفیت و شرایط سازمانی شرکت‌ها
  • دسترسی و امکان فراهم‌سازی زیرساخت جامع موردنیاز شامل زیرساخت‌ها، ابزارها و سامانه‌های مکمل برای صدور الکترونیکی صورتحساب، اعتبار مالیاتی و اتصال به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی

تنوع روش‌های استقرار و پیاده سازی سامانه در شرکت‌ها

  • پیاده‌سازی و استقرار سامانه یکپارچه صورتحساب الکترونیکی (صدور، جمع آوری و ارسال) به سامانه مودیان در محل شرکت بر اساس امکان‌سنجی صورت گرفته در بخش مشاوره استقرار به روش‌های زیر :
    1. ارسال مستقیم توسط مودی
    2. ارسال توسط شرکت معتمد مالیاتی با کلید مودی
    3. ارسال توسط شرکت معتمد مالیاتی با کلید معتمد
    4. ارسال از طریق سامانه های دولتی

ثبت درخواست استقرار و پیاده سازی سامانه در شرکت

تکمیل فرم ثبت‌نام و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی و یا ارسال درخواست روی سریرگ اصلی شرکت به همراه فرم پرسشنامه تکمیل‌شده به ایمیل واحد مشاوره سازمان مدیریت صنعتی مندرج در ارتباط با کارشناسان برنامه، با موضوع درخواست پیش‌فاکتور سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی.

بسته های آموزش

پکیج پایه

آنلاین
ساعت ۶ مشاوره
  • سرفصل‌های آموزش آنلاین:
  • قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورتحساب الکترونیکی و سامانه مودیان
  • آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مرتبط
شروع ثبت نام

پکیج حرفه ای

آنلاین
ساعت ۸ مشاوره
  • سرفصل‌های آموزش آنلاین:
  • قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورتحساب الکترونیکی و سامانه مودیان
  • آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مرتبط
  • آموزش کار با کارپوشه مودیان
شروع ثبت نام

پکیج جامع

حضوری (در محل سازمان مدیریت صنعتی)
ساعت ۱۰ دو نیم‌روز
  • اهم سرفصل‌های آموزشی:
  • قانون پایانه‌های فروشگاهی صدور صورت‌حساب الکترونیکی و سامانه مودیان
  • آیین نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مرتبط
  • آموزش کار با کارپوشه مودیان
  • دموی سامانه صدور، جمع آوری و ارسال صورتحساب الکترونیکی
در حال ثبت نام

بسته های مشاوره استقرار

مشاوره پایه

آنلاین
ساعت ۶ مشاوره
  • ۶ ساعت مشاوره مالیاتی-مالی و رفع ابهامات، به همراه پیشنهاد فنی استقرار
  • سرفصل‌های مشاوره:
  • تکمیل کارپوشه مودیان
  • اخذ گواهی کلید عمومی و خرید توکن
  • ارائه پیشنهاد نهایی فنی - تجاری
شروع ثبت نام

مشاوره حرفه ای

آنلاین
ساعت ۸ مشاوره
  • ۱۰ ساعت مشاوره مالیاتی-مالی و رفع ابهامات، به‌همراه پیشنهاد فنی استقرار
  • سرفصل‌های مشاوره:
  • تکمیل کارپوشه مودیان
  • اخذ گواهی کلید عمومی و خرید توکن
  • بررسی راهکار شرکت های معتمدمالیاتی (TSP) و انطباق با زیرساخت های سازمان
  • ارائه پیشنهاد نهایی فنی - تجاری
شروع ثبت نام

مشاوره جامع

حضوری (در محل شرکت)
ساعت ۱۰ مشاوره
  • هدف: آشنایی اجمالی با قوانین مرتبط، دموی راهکار و سنجش زیرساخت‌های شرکت
  • سرفصل‌های مشاوره:
  • تکمیل کارپوشه مودیان
  • اخذ گواهی کلید عمومی و خرید توکن
  • بررسی راهکار شرکت های معتمدمالیاتی (TSP) و انطباق با زیرساخت های سازمان
  • بررسی ساختارهای سازمان مشتری شامل مالی- حسابداری - مالیاتی- فنی- بازرگانی به منظور انتخاب راهکار نهایی پیاده سازی
  • ارائه پیشنهاد نهایی فنی - تجاری
در حال ثبت نام

* زمان تشکیل جلسه توسط سازمان مدیریت صنعتی برنامه‌ریزی و هماهنگ می گردد.

معرفی سازمان مدیریت صنعتی

«سازمان مدیریت صنعتی» نخستین نهاد حرفه‌ای‌-تخصصیِ فعال در حوزه‌ی مشاوره، آموزش و تحقیق مدیریت در ایران به شمار می‌رود که بیش از نیم ‌قرن پیش با مأموریت کمک به توسعه‌ی ظرفیت مدیریت کشور تشکیل شده است و از ابتدای فعالیت خود در دهه‌ی ۱۳۴۰ نقش مؤثری در رشد و توسعه‌ی صنعتی ایران، تحول و به‌سازی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا کرده است.
«رویکرد واحد مشاوره و تحقیق» سازمان مدیریت صنعتی آن است که در کنار راه‌بران و تیم‌های مدیریت کسب ‌وکارها و نهادها قرار گیرد و می‌کوشد:
• با ارائه طیف وسیعی از خدمات مشاوره‌ای، پژوهشی و رتبه‌بندی به بنگاه‌های اقتصادی و مادر، شرکت‌های تجاریِ بزرگ، متوسط و کوچک، مؤسسات و شرکت‌های نوپا را در زمینه اتخاذ تصمیمات و راهبردهای مناسب، طراحی و اجرای تغییر و تحولات موثر در راستای ارتقاء سطح عملکرد و بهره‌وری آن‌ها کمک کند.
• با توسعه رویکرد و بینش مدیریتی و دانش و مهارت‌های مورد نیاز راه‌بران و مدیران سازمان‌ها (در شرایط فعلی و آینده) و توسعه ظرفیت و توانمندی سرمایه‌های انسانی، کسب ‌و‌کارها و نهادها را در هر اندازه‌ای از حجم فعالیت برای شناسایی، رفع مهم‌ترین چالش‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌ها یاری دهد.

همکاران اصلی پروژه

شرکت آروین رایان آپادانا

همکار تخصصی سازمان مدیریت صنعتی

خانم مریم آتشگاه

مدیر پروژه آموزش و مشاوره

آقای مسعود صالحی

مدیرپروژه پیاده‌سازی و استقرار

کارشناسان پروژه

خانم هانیه رجائی‌زاده

کارشناس اجرایی پروژه
۲۲۰۴۳۰۰۸  ۰۲۱

خانم معصومه حسین‌خانی

کارشناس اجرایی پروژه
۲۲۰۱۳۴۱۴   ۰۲۱

خانم پریسا رزمی

کارشناس اجرایی پروژه
۴۴۸۸۱۰۴۴   ۰۲۱
داخلی ۱۰۳ و ۱۰۴

سوالات پر تکرار

بهره‌مندی از آثار مالی مثبت و نیز، مشوق‌های مالیاتی و همچنین، پیشگیری از آثار مالی منفی، جرایم و مجازات‌های عدم اجرای تکلیف قانونی بر کسی پوشیده نیست.

سامانه پیشنهادی این سازمان شامل سه جزء پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و سامانه مرکزی است، که قابلیت ارتباط، تعامل و همکاری با سایر سامانه‌های کسب و کار یا سامانه‌های اطلاعاتی کشور را دارد و می‌تواند به عنوان سوئیچ مالیاتی ایفای نقش نماید. از طرفی، با وجود تنوع در معماری و پلت‌فرم می‌تواند انواع نیازها و انتظارات را در طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تا موسسات و گروه‌های کوچک پاسخ دهد.

همچنین، تیم مشاوران سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند به شرکت‌ها بابت موضوع طبقه‌بندی پرونده‌ها به لحاظ ریسک عدم تطابق با واقعیت و شناسایی و معرفی مودیان کم‌ریسک، ریسک متوسط و پر ریسک که تبعات خود را برای شرکت‌ها در پی خواهد داشت کمک شایانی بنماید و همچنین، در جهت کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی و تبعات و اثرات جانبی ناشی از تغییر قوانین موثر باشد.

استفاده از مشاوران و خبرگان تدوین‌گر قوانین، آیین‌نامه‌ها و مصوبات و بخشنامه‌های حوزه مالیات
ارائه کارگاه عملیاتی برای آموزش کامل و آشنایی شرکت‌ها و شرکت‌کنندگان با راهکارهای نهایی موردنیاز متناسب با ظرفیت و شرایط سازمانی شرکت‌ها
دسترسی و امکان فراهم‌سازی زیرساخت جامع موردنیاز شامل زیرساخت‌ها، ابزارها و سامانه‌های مکمل برای صدور الکترونیکی صورتحساب، اعتبار مالیاتی و اتصال به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی

کلیه آموزش های مندرج در پکیج ها در بردارنده مباحث تئوری و عملی بصورت ورکشاپی می باشد بصورتی که کلیه مباحث موردنیاز واحد مالی را تحت پوشش قرار دهد.

خیر،سازمان امور مالیاتی هیچ گونه منعی برای شرکت هایی که خودشان امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی بصورت مستقل دارند را اعلام ننموده بلکه اشاره دارد چنانچه شرکت ها توانایی فنی و زیرساختی در انجام موضوعات مذکور را دارند رأسا نسبت به آن اقدام نمایند.

برای اطلاعات بیشتر در صورت نیاز می‌توانید با شماره تماس ۲۲۰۴۳۰۰۸-۰۲۱ یا ۲۲۰۱۳۴۱۴ -۰۲۱ یا ایمیل imiconsulting@imi.ir  در تماس باشید.

ثبت نام و درخواست استقرار و پیاده سازی سامانه در شرکت

سامانه جامع نظام اطلاعات مالیاتی

سامانه جامع نظام اطلاعات مالیاتی

استقرار نظام یکپارچه و فراگیر پایانه هاي فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سازمان امورمالیاتی کشور، به منظور شفاف‌سازي تدریجی مبادلات، فعالیت‌هاي اقتصادي، کنترل جریان گردش کالا در زنجیره تولید-مصرف و در راستاي ایجاد زیرساخت مالیات‌ستانی هوشمند جهت نیل به اهداف دولت الکترونیکی و همسو با اهداف اقتصاد هوشمند و حمایت از تولید ملی، همچنین برای اصلاح رویه‌هاي تعیین مالیات بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها و تسهیل در شناسایی درآمد واقعی مؤدیان و رعایت عدالت‌نسبی مالیاتی از سال 1383 کلید خورد و از سال 1395 مراحل آغازین اجرا را گذراند و در سال 1398 به صورت آزمایشی اجرا شد.

در همین راستا، قانون پایانه‌هاي فروشگاهی و حافظه مالیاتی توسط مؤدیان یکی از راهکارهاي موجود در بسیاري از کشورهاي جهان براي شفاف‌سازي اقتصاد کشور و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین الزامات اجراي صحیح و دقیق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون مالیات‌هاي مستقیم محسوب می‌گردد.

 نحوه عملکرد سامانه جامع اطلاعات مالیاتی مبتنی بر ریسک است.

سیستم جامع اطلاعات مودیان مالیاتی را به سه دسته کم‌ریسک، ریسک متوسط و پر ریسک تقسیم می‌کند و فقط مودیان مالیاتی با ریسک متوسط و ریسک بالا را جهت بررسی به ممیزی مالیات معرفی می‌کند تا مورد بررسی بیشتر و حسابرسی مالیاتی قرار گیرند.