مشاوره حرفه‌ای، بر مبنای اصول حرفه‌ای

در بخش عمده‌ای از تاریخ سازمان مدیریت صنعتی، «واحد مشاوره و تحقیق» راهبرِ دو رکن اصلیِ شعار «مشاوره، آموزش، تحقیق» بوده و مغز و هسته‌ی اصلیِ کسب‌و‌کار سازمان به شمار می‌رفته است.

به عبارتی، طراحی ساختار سازمان چنان بوده تا سرریزِ تحقیقات انجام‌شده به‌سوی طرح‌های مشاوره‌ای باشد و مجموع سرریزِ تحقیقات و پروژه‌های مشاوره‌ای انجام‌شده به‌سوی آموزش جاری شود.

بنابراین، نوع طراحی و ساختار سازمان از حیث کاربردی‌کردنِ یافته‌های نظری (به‌کارگیری یافته‌های پژوهشی و تحقیقات بومی در ارائه‌ی مشاوره‌ به کسب‌و‌کارها و سازمان ها) و بهره‌مندی از یافته‌های تجربی (درنتیجه ایجاد پلت‌فرم‌های آموزشی بر مبنای تجربه‌های حاصل از انجام پروژه‌های مشاوره‌ای در نهادها و بنگاه‌های اقتصادی) هم‌چنان در کشور کم‌نظیر است.

  • همیشه و در همه جا و در همه شرایط، خداوند بزرگ را حاضر و ناظر بر کارم می‌بینم و خالصانه رضایت او را می‌جویم.
  • معتقدم که مدیریت، نظامی خلاق و ثمربخش برای بهترین بهره‌برداری از منابع محدود مادی و انسانی در راه توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
  • سعی دارم نه تنها کار و رفتارم معرف خوبی از یک کارشناس حرفه‌ای مدیریت و نمونه مطلوبی از عملکرد سازمان باشد، بلکه ایده‌ها و معیارهای زندگی حرفه‌ای و خصوصی‌ام چنان بلند و عالی شود که به ارتقاء حیثیت حرفه‌ای و به اعتبار سازمانم کمک نماید.
  • پیوسته می‌کوشم تا افکار عمومی مردم ایران را با فلسفه، مفاهیم، کاربرد و فواید دانش مدیریت آشنا سازم.
  • سازمان و شخص خودم را درخدمت مشتری می‌دانم و مصلحت وی را مقدم قرار می‌دهم.
  • نسبت به مشتری حس همدلی دارم و در تمامی مراحل انجام خدمت خود را به جای وی قرار می‌دهم و از دیدگاه او نتایج کارم را ارزیابی می‌کنم.
  • به نتایج نهایی کار و اثربخشی راه‌حل‌های پیشنهادی واقفم و می‌کوشم تا ایده‌آ ل‌های نظری را با شرایط واقعی و مقتضیات زندگی به ثمربخش‌ترین وجه آشتی دهم.
  • کلیه اطلاعات و اسرار مربوط به مشتری را که از طریق اجرای طرح‌ها و تماس‌های دیگر به دست می‌آید ، محرمانه تلقی می‌کنم .
  • هیچگاه به توانایی تخصصی خود قانع نیستم و تلاش مستمر دارم تا دامنه دانش و مهارت حرفه‌ای را تا سرحد استعداد و قابلیت فردی‌ام توسعه دهم.
  • می‌کوشم تا در انجام و ارزیابی کار، طبعی کمال‌جو و سلیقه‌ای مشکل پسند داشته باشم. از یکنواخت بکار بردن یک راه‌حل ثابت برای مسایل بپرهیزم و از ارزش‌ها و سازش‌های عامیانه بگریزم.
  • خود را در مقابل نتایج ناشی از طرح‌ها و اقداماتم مسئول می‌دانم و به هیچ کاری اقدام نمی‌کنم مگر آنکه قبلاً اطمینان داشته باشم که منافع حاصل از کارم، بیش از هزینه‌های ناشی از اجرای آن خواهد بود.

مسئولیت‌های اجتماعی ما در سازمان مدیریت صنعتی

تیم مشاوره مدیریت سازمان مدیریت صنعتی  به انرژی حاصل از «هم‌افزایی» برای ظرفیت‌سازی‌های روزافزون تک‌تک ذی‌نفعان بسیار امیدوار است و تلاش دارد با پیوستن توان‌مندی‌های خود به توان‌مندی‌های سایر صنایع، سازمان‌ها، نهادها و کسب‌وکارهای کشور حل مسائل کشور را با اولویت‌دادن به اقتصاد و صنعت تسهیل کند و این مهم بدون همراهی شما (مدیران، صنعت‌گران، کارفرمایان، کارآفرینان، دانش‌گران، سیاست‌گذاران و …) ممکن نمی‌شود.

سازمان مدیریت صنعتی خود را مسئول و متعهد می‌داند تا با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود، در کنار ذی‌نفعان کلیدی، در رفع چالش‌های موجود و استفاده از فرصت‌های پیشِ روی ملت‌های ایران و منطقه بکوشد.

نو سازی و احیا