مشاوره رتبه‌بندی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان مرجع تخصصی مشاوره، آموزش و تحقیق با سابقه چند ده ساله در زمینه رده‌بندی (Ranking) و رتبه‌بندی (Rating) بنگاه‌های اقتصادی، با توجه به همکاری در طراحی، توسعه و بهبود مدل رتبه‌بندی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری  (Merchant Validation & Credit Rating System)، آماده ارائه مشاوره در زمینه رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی به منظور ارتقای رتبه می‌باشد.

نحوه رتبه‌بندی:

شاخص‌های رتبه‌بندی سامانه یکپارچه شامل دو بخش کمی و کیفی است. در مورد شاخص‌های کمی که دارای داده معین نزد یک مرجع حاکمیتی در سطح کشور بوده، اطلاعات از پایگاه داده‌های مختلف تجمیع و در سامانه پردازش شده که شامل اطلاعات بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، جامعه حسابداران رسمی، گمرک، مجوزهای فعالیت از سامانه بهین‌یاب، مرکز اصناف، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان تنظیم مقررات، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت نیرو، وزارت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و … است. این شاخص‌ها در سه حوزه شاخص مسئولیت‌پذیری، شاخص‌های مالی و شاخص‌های کسب‌وکار-کمی دسته‌بندی شده و به صورت سیستمی در دوره‌های زمانی مشخص به‌روزرسانی می‌شوند.

شاخص‌های کیفی که دارای مرجع مشخص در سطح کشور نبوده و نیازمند دریافت اسناد و مدارک از متقاضی و ارزیابی‌های خبره‌محور است در چهار حوزه مدیریت و راهبری، عملکرد اقتصادی و تجاری، عملکرد اجتماعی و تشکلی و دورنمای کسب‌وکار دسته‌بندی شده و ارزیابی آن‌ها توسط مؤسسات رتبه‌بندی دارای مجوز قانونی از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌پذیرد.

نحوه محاسبه سقف واردات:

طبق تصویب‌نامه شماره 130722/ت55743هـ مورخ 4/10/1397 هیئت محترم وزیران، سقف ارزشی واردات بر اساس رتبه‌بندی سامانه یکپارچه تعیین می‌شود و در صورت عدم امکان رتبه‌بندی، این سقف برای سال اول برابر 500 هزار دلار خواهد بود.

بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت مشاوره در زمینه ارتقای رتبه خود در سامانه یکپارچه و افزایش سقف واردات خود به ویژه در بخش شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی می‌توانند نسبت به درخواست مشاوره از سازمان مدیریت صنعتی اقدام نمایند.

برای هر بنگاه اقتصادی، در هر دوره سه‌ماهه (فصلی) فقط یک بار ارزیابی شاخص کسب‌وکار کیفی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. مشورت با ما برای ارتقاء رتبه، قبل و هم‌زمان با حضور در ارزیابی مؤسسات رتبه‌بندی -که اعتبار آن حداکثر یک سال است- می‌تواند به تضمین و افزایش سقف واردات شما کمک شایان نماید.

درخواست خدمات مشاوره:

با تکمیل فرم درخواست خدمات مشاوره سازمان مدیریت صنعتی و ثبت درخواست، فرم شما دراختیار کارشناس مربوطه قرار خواهد گرفت و با شما تماس گرفته خواهد شد.

برخی مشتریان سازمان در حوزه مدیریت پروژه