این سخنرانی بخشی از برنامه خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی است که در مرداد ماه 1399 برگزار شد. در این سخنرانی دکتر سید مهرداد هاشمی به موضوع رهبری در تغییر کسب و کارها در قرن جدید میپردازند:
- چرا کسب و کارها همواره باید تغییرات را رصد کنند و خود نیز تغییر کنند.
- نمونههای شرکت هایی که نتوانستند با سرعت مناسب در قرن حاضر تغییر کنند و شکست خوردند معرفی میشوند و دلایل شکست آنها بررسی میشود.
- هفت حوزه اصلی تحول در عصر دیجیتال و قرن 21 ام مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرند.
- الزامات رهبری در دوران کرونا مورد موشکافی قرار میگیرد و پیشنهاداتی ارائه میشود.
- و ویژگی ها و وظایف یک رهبر با مثالها و داستانهای مدیریتی زیبا توضیح داده میشود.
دکتر سید مهرداد هاشمی
- عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی ایران
- مشاور عالی مدیران و رهبران سازمانها
- دکترا از دانشگاه بردو فرانسه
- معاون منابع انسانی نمونه در کشور
- انجام بیش از 6000 مصاحبه حرفهای جهت انتخاب بجا و درست نیروی انسانی
- مدرس دورههای تخصصی MBA و DBA
- سخنران حرفهای در بیش از 100 همایش و سمینار گوناگون
- مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا و کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران
- طراحی و اجرای مدل تعلق سازمانی (ENGAGEMENT) در بیش از 15 شرکت معتبر داخلی همچون همراه اول، سایپا سیتروئن، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و …
خانه مدیران
سازمان مدیریت صنعتی، همواره در جستجوی فعالیتها، برنامهها و روشهای نوین و موثری است که میتواند به توسعه ظرفیت مدیریت کشور کمک نماید. تاسیس خانه مدیران نیز از جمله این فعالیتهاست که در بهمن ماه 1375 صورت پذیرفته است.
قريب به دو دهه ، برنامهریزان خانه مدیران با این ایده که زیر سیستمهای تشکیلدهنده یک سیستم به نام “مدیریت”، فارغ از اندازه، نوع، گرایش و تخصص کاری خود، موضوعات بسیاری برای تبادل و به اشتراک گذاشتن دارند، نقشی تسهیلگر را در برقراری ارتباط بین این زیرسیستمها، ایفا نموده است.
کارنامه 20سال گذشته، پس از تاسیس خانه مدیران در سازمان مدیریت صنعتی نشان دهنده طیف وسیعی از برنامههای مختلف است. سخنرانی مدیران ارشد ایرانی حاضر در بزرگترین شرکتهای بینالمللی و ارایه یافتهها و تجارب بومی مدیران داخل کشور و انتقال آنان به اعضاء (در قالبی هماهنگ و سیستماتیک)، ارتقاء سطح دانش علمی و عملی اعضاء، تسهیل در امر ارتباط صنایع با یکدیگر از دستاوردهای اصلی این نهاد میباشد.
به طور کلی هدف خانه مدیران، توسعه و تداوم یـادگیری (Life Long Learning) میباشد که برای دستیابی این هدف از روشهای ذیل استفاده میشود:
- برگزاری نشستهای مختلف با صاحب نظران، استادان و مسوولین اجرایی
- ایجاد فرصتهای لازم جهت گردهمایی، تبادل نظر و تجربه در فرصتهای فراغت از کار
- تشکیل کارگروههای تخصصی
- برگزاری برنامه بازدید از پروژههای ملی
- برگزاری برنامههای فرهنگی – هنری برای اعضاء و خانوادههای محترمشان
گفتنی است برنامههای خانه مدیران به صورت معمول، هر ساله پس از نظرسنجی از اعضای خود تعیین و در ساعات غیر اداری برگزار میگردد.
اعضاء خانه مدیران عبارتند از:
- مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران کل، مدیران ارشد، کارآفرینان، نخبگان، صاحبنظران، اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز علمی، پژوهشگران، دانشجویان دکتری مدیریت در بخشهای دولتی و خصوصی
- دانشجویان و دانشآموختگان تحصیلات تکمیلی سازمان مدیریت صنعتی
- دانشجویان و دانشآموختگان دورههای تخصصی میان مدت مدیریت اجرایی سازمان مدیریت صنعتی
- دانشجویان و دانشآموختگان دورههای مدیریت تحول استراتژیک سازمان مدیریت صنعتی